Med Karin Bäcklund och Clara Fröberg.
Riktar sig till dig som önskar mer kunskap om sociala medier med syfte på kommunikation och varumärkesbyggande samt få en djupare förståelse för tjänsterna man kan tillämpa på nätet. Du behöver inte ha några förkunskaper i ämnet innan.
Hur ser det nya medielandskapet ut? De sociala medierna, vilka kanaler finns det där?
Vi går igenom dem och berättar hur man praktiskt går till väga när man postar inlägg. Vi ger er goda exempel och råd om hur man jobbar i sociala medier samt delar med oss av framgångsrecept. Vi avslutar dagen med en övning i att marknadsföra sig i sociala medier.
Karin Bäcklund har blivit nominerad, sex år i rad, till utmärkelsen Cision PR influencer Awards. Det är ett pris som går till den PR-konsult som har mest inflytelse digitalt i Sverige. Karin har gett ut flera böcker i ämnet PR. Hon producerar och programleder podcasten Uppstickarna i samarbete med Dagens Media. Karin är sedan några år tillbaka kursansvarig för distanskursen Digital kommunikation på Berghs.
Clara Fröberg är bland annat manusförfattare och skrev manus till långfilmen Babylonsjukan som regisserades av Daniel Espinosa. År 2009 gjorde Fröberg själv regidebut med novellfilmen Jag kom tvåa. Clara är även verksam som kommunikationsrådgivare, digitalstrateg och personlig tränare.
Pris Affärspartnerföretag: 250 kr per person. Övriga företag: 350 kr per person. Lunch ingår!
ANMÄLAN SENAST 18/10 Utebliven och sen avanmälan debiteras. Antalet är begränsat till 30 personer.
Program 20 oktober på Slottsholmen
10.00 Intro – Incheckning
10.10 Det nya medielandskapet
10.40 Sociala medier - kanaler
– Om kanalerna
– Praktiskt, hur gör man?
– Övning
11.30 Så jobbar man i sociala medier
– Framgångsrecept
– Goda exempel
12.00 Lunch
13.00 Marknadsföring i sociala medier
13.30 Praktiska övningar
14.50 Avslutning
SEMINARIET ÄR FULLBOKAT!
Håll utkik på vår utbildningssida där vi samlar alla kommande utbildningar under hösten.
KONTAKT
Peter Göransson, Västervik Framåt, peter.goransson@vastervik.com, 0490-875 09
Seminariehalvdagen är ett samarbete mellan GTV TV-produktion Gamleby, Tjustbygdens Sparbank och Västervik Framåt.